Close Menu
Meeting

Meeting

winkelgebied + mobiel

winkelgebied + mobiel

Alkmaar

Alkmaar

Almelo centrum

Almelo centrum

Bureau Cosi

Branche:
(City)Marketing, Ruimtelijk onderzoek & advies, Projectmanagement

Bedrijfsgegevens:
De Vuursche 40
3452 JT Vleuten
0653375601
https://www.bureaucosi.nl

Contactpersoon:
Mevr. Tessa Vosjan
0653375601
tessa@bureaucosi.nl

Bedrijfsomschrijving

De wereld van vandaag en morgen draait steeds meer om verbinden en verduurzamen. Sociale en emotionele waarden worden steeds belangrijker. Om het hart van inwoners blijvend te veroveren is er meer nodig dan puur het verkopen van producten. Wij helpen gemeenten, ondernemersverenigingen en centrumorganisaties om het lokale DNA van het gebied te vertalen naar een sociale merkstrategie (positionering). Dit doet ze vanuit het stappenplan waarmee uiteindelijk de best passende sociale merkstrategie wordt ontwikkeld. Dit stappenplan is het fundament van de wijze waarop we samen met stakeholders aan de slag gaan om een weerbaar en betekenisvol centrumgebied te ontwikkelen. Samen met stakeholders gaan we op zoek naar hoe we sociale meerwaarde in het gebied kunnen creëren en daarmee economische waarde te versterken. Wij doen dit vanuit het gegeven dat centrumgebieden met een sociale meerwaarde veerkrachtiger zijn en beter kunnen inspelen op de toekomst. Wij begeleiden partners (gemeente, vastgoed, ondernemers) in dit proces om te komen tot een concreet merkactivatieplan. Zo zorgen we ervoor dat het merk aansluit bij het gebied en concreet uitgevoerd kan worden.

Product/dienst
  • Het opstellen van een merkstrategie. Wat zijn de merkwaarden van het centrumgebied, waarmee het gebied zich kan onderscheiden ten opzichte van andere plaatsen in de regio? Welk verhaal vertellen we aan welke doelgroepen? Wat is de merkbelofte waarmee we  bezoekers gaan verleiden?
  • Het vertalen van de merkbelofte naar middelen en activaties. Het bieden van handvatten voor professionalisering van inzet social media, acties, evenementen, maar ook de vertaling naar de openbare ruimte en het aanbod aan publieke voorzieningen om inwoners te blijven binden en nieuwe bezoekers aan te trekken.
  • Het activeren van ondernemers om gezamenlijk aan de slag te gaan met de profilering van Veendam zodat het bestaansrecht van het aanbod gewaarborgd blijft in de toekomst.
Thema's/onderwerpen
Compact maken centrum, Ruimtelijke economie, Storytelling, Stadsregie, Beleidsadvies, Citymarketing, Projectmanagement, Customer journey, Merkwaarde winkelgebied, Consumentenonderzoek


Een centrumgebied moet meer zijn dan een verzamelplaats van verkooppunten, economische meerwaarde. Met onze sociale meerwaarde aanpak zorgen we ervoor dat je je als centrumgebied beter kan onderscheiden van andere aankoopplaatsen. De merkstrategie en merkactivatieplan geven concrete handvaten om sociale meerwaarde te stimuleren en zichtbaar te maken op gebied van:

  • Faciliteiten en voorzieningen
  • Buitenruimte
  • Marketing en communicatiestrategie
  • Evenementen en activiteiten

Cases / portfolio

  • Retailinnovatielabs Sociale Meerwaarde

    In 2019 en 2020 heeft Tessa Vosjan voor de Retailagenda en platform De Nieuwe Winkelstraat vier lokale labs geleidom de sociale meerwaarde van centrumgebieden te vergroten. Met stakeholders uit het centrum van Breda, Oss, Hilversum en Woerden zijn de stappen uit de eerder door haar opgestelde Toolkit Sociale Meerwaarde doorlopen. Dit heeft in de vier centrumgebieden geleid tot een gedragen visie en actieplan hoe ze de sociale meerwaarde in het gebied kunnen vergroten en daarmee economische waarde versterken.

  • Centrumvisie Heel

    De gemeente Maasgouw heeft Bureau Cosi gevraagd om een verkenning te maken voor het centrum van Heel. Een aantal ondernemers in het centrum hebben hun ideeën bij de gemeente neergelegd met de vraag om deze verder uit te werken. Belangrijke uitgangspunten voor de ondernemers zijn het vergroten van de leefbaarheid, veiligheid en behoud van het complete aanbod. Om te komen tot een toekomstperspectief voor het centrum voeren we gesprekken met alle ondernemers waarbij we vooral kijken hoe we het centrum beter kunnen positioneren. Daarnaast hebben we inwoners en bezoekers gevraagd hoe we de sociale meerwaarde van het centrum voor hen kunnen vergroten. De verkregen input wordt verwerkt in wensbeelden en concrete aanbevelingen.

Reviews

Momenteel zijn er geen reviews beschikbaar.