Groningen verlengt openstelling Subsidieregeling Retailagenda

De provincie Groningen heeft de aanvraagperiode voor de Subsidieregeling Retailagenda provincie Groningen met één jaar verlengd tot en met 31 december 2020.

De openstelling van de subsidieregeling heeft als doel om de retailstructuur in de provincie Groningen te versterken. Onder retailstrucuur valt het geheel van winkels, horeca en commerciële dienstverlening. De regeling richt zich op de fysieke kant van de duurzame versterking van winkelgebieden. Per gebied kan de regeling worden ingezet voor verschillende doeleinden. Zoals voor het compacter maken van het winkelgebied, betere aanzichten van bedrijfspanden etc. Maar ook voor de inzet van een KIAT (Kom-in-Actie-Traject) waarbij de gemeente, ondernemers en verenigingen samen aan de slag gaan om een winkelgebied toekomstbestendig te maken. 

Aanvragen

De subsidie kan worden aangevraagd door gemeente, samenwerkingsverbanden van gemeenten of een samenwerkingsverband van ondernemers. De subsidie kan versterkt worden voor:

  • het opstellen van een regionale retailvisie;
  • het opstellen van een regionaal afgestemde retailvisie;
  • de uitvoering van een regionale retailvisie;
  • de uitvoering van een regionaal afgestemde retailvisie.

De hoogte van de subsidie bedraagt voor:

  • het opstellen van een regionale retailvisie: maximaal 50% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 30.000;
  • het opstellen van een regionaal afgestemde retailvisie: maximaal 40% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 10.000;
  • de uitvoering van een regionale retailvisie: maximaal 50% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 200.000;
  • de uitvoering van een regionaal afgestemde retailvisie: maximaal 40% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 75.000.

Wil je meer informatie over wat DNWS aan praktische hulp kan bieden zoals een KIAT? Neem dan contact op met Johan Schomaker via 06 46 20 22 31, j.schomaker@dnws.nl.

Delen:

Bekijk ook

Hoe aantrekkelijk zijn de pleinen in jouw centrumgebied?

Pleinen functioneren in veel gevallen als de ‘kloppende harten’ van onze samenleving. Maar hoe zorg je ervoor dat pleinen voldoende aantrekkelijk zijn? Daar is onderzoek naar gedaan!

Bewonersinitiatieven essentieel voor toekomstige winkelgebieden

Het traditionele winkelcentrum maakt plaats voor een meer dynamische plek, waar zich steeds vaker bewonersinitiatieven vestigen die toegevoegde waarde bieden. Wij spraken met Frodi Fransman (Landelijk Samenwerkingsverband Actieve bewoners) over de toenemende behoefte aan gemeenschap en voorbeelden in winkelgebieden.

Sla je slag met het Koopstromenonderzoek

Eind februari kwam het Koopstromenonderzoek Oost Nederland uit. Wij merken dat niet iedereen het Koopstromenonderzoek kent en er gebruik van maakt. Wat is het? En hoe kan je je slag hiermee slaan?